THE RESULTS OF A MARKETING AND BELLES-AND-DESIGN ANALYSIS OF OUTER MATERNITY WEAR
Abstract and keywords
Abstract (English):
The article presents the results of a STEP-analysis of the Russian maternity wear market, outlines the target audience characteristics, and provides the data obtained through the belles-and-design analysis of outer maternity wear. The authors dwell on the results of the empirical research carried out to substantiate the priority of the loose-fitting design in maternity overcoat stock.

Keywords:
maternity wear, STEP analysis, loose-fitting, overcoat, design, morphological transformation
Text

Долгое время сегмент женской одежды для беременных был мало востребованным. До середины 1990-х даже в Европе производство одежды для беременных было недостаточно развито, и назвать одежду для беременных «модной» можно было с натяжкой, т.к. она была скорее функциональной. С середины 2000-х годов сегмент одежды для беременных хотя и с небольшим отставанием, но стал развиваться по сценарию развития рынка одежды в целом. Возросший интерес к одежде для беременных привел к тому, что ассортимент предлагаемых товаров в этом сегменте постепенно расширяется, охватывая все сезоны и жизненные ситуации применения: повседневная одежда, домашняя одежда, спортивная одежда, нарядная одежда и пр. 

На основе STEP-анализа, одного из методов маркетинговых исследований, выявлены социальные, технологические, экономические и политические факторы, влияющие на развитие современного российского рынка одежды для беременных (таблица 1).

References

1. Kriukova, N.A. (2010). Vybor i obosnovanie iskhodnoi informatsii dlia proektirovaniia transformiruemoi odezhdy dlia beremennykh zhenshchin [On selection and validation of raw data in designing maternity convertibles]. Nauka - promyshlennosti i servisu: materialy Piatoi mezhdunarodnoi nauchno-orakticheskoi conferentsii, t.II, N5 [Scientific contribution to industry and service: proceedings of the 5th international research-to-practice conference, vol. II, N5]. Togliatty: PVGUS Publ., 2010.- pp. 169-174.

2. Kriukova, N.A. (2008). Marketingovye issledovaniia vliianiia biosotsial’nych priznakov beremennykh zhenshchin na trebovaniia k odezhde [Marketing research into the biosocial-maternity-characteristic-related wear requirements]. Nauka - promyshlennosti i servisu: materialy Tret’ei mezhdunarodnoi nauchno-orakticheskoi conferentsii [Scientific contribution to industry and service: proceedings of the 3rd international research-to-practice conference]. Togliatty: PVGUS Publ., 2008.

3. Bikbulatova, A.A. (2013). Analiz svoistv materialov lechebno-profilakticheskoi odezhdy dlia beremennykh [An analysis of the properties and behavior of materials used to produce therapeutical maternity wear]. Servis v Rossii i zarubezhom [Service in Russia and Abroad]. - 2013. - № 1. - pp. 48-58.

4. Standard Shapes of Pregnant Women. Measure Scales for Wear Design. Moscow: OAO TsNIIShP Publ., 2008.

5. Anisimova, A. (2010). Odezhda dlia beremennykh. Rynok tovarov dlia beremennykh zhdet novykh igrokov [Maternity wear. Maternity goods market welcomes new players]. Tekstil’naia promyshlennost’ [Textile industry]. - 2010. - Т.1. - pp. 58-61.

6. Kozlova, E.V. (2006). Razrabotka konstruktsii odezhdy dlia beremennykh zhenshchin s uchetom sroka beremennosti [Gestitational-age orientation in developing maternity wear designs]. Shveinaia promyshlennost’ [Dress Goods Industry]. - 2006. - №6. - pp. 43-47.

7. Analiz rossiiskogo rynka odezhdy dlia beremennykh [An analysis of the Russiand maternity wear market]: URL: http://freelance.ru/users/OlgaKubowsky/?work=1146708 (Accessed on January, 18, 2013).

Login or Create
* Forgot password?