REGIONAL BRAND AS A DEVELOPMENT OPTION FOR MAJOR AND MINOR URBAN SETTLEMENTS
Abstract and keywords
Abstract (English):
The article is devoted to an analysis of the current state and development prospects of tourism in major and minor urban settlements in the Russian Federation. According to the authors, an effective implementation of events aimed at their image potential promotion encourages the socio-economic development of the areas under consideration. The authors identify the immediate prerequisites for tourism development and provide an analysis of the key factors which constrain the development of domestic and in-bound tourism in Russian cities and towns. In the article, the authors pay special attention to the concerted action of the state, cities/towns, the business sector and society to arrange for the conditions and to design the mechanisms which will ensure the planned development of the tourist industry in Russian cities and towns at an ever increasing pace.

Keywords:
tourist potential of Russian urban areas, domestic tourism, international tourism, tourist/tourism industry, tourist industry infrastructure, Human Resourcing in the tourist industry
Text

Сегодня значительное внимание в рамках социально-экономического развития городов уделяется туризму как одной из важнейших отраслей экономики, обеспечивающих подъем в указанной сфере. «…Мировая практика показывает, что развитие данной отрасли позволяет не только улучшать инфраструктуру города, создавать новые рабочие места, поднимать имидж города, но также и вносит значительные поступления в региональный и городской бюджеты…» [2]. Развитие туризма особенно важно для малых городов, где эта отрасль может и во многих случаях должна стать существенным фактором регионального развития. При более эффективном использовании огромный туристический потенциал российских городов способен вывести индустрию в целом на качественно новый уровень развития.

References

1. Vasilenko I.A. Imidzhevaya politika Rossii v regional´nom izmerenii.. Imidzh Rossii: gorod, region, strana: materialy nauchnoy konferentsii kafedry rossiyskoy politiki fakul´teta politologii MGU imeni M.V. Lomonosova 1noyabrya 2011 g. / pod red. I.A. Vasilenko. - M.: Izdatel´ Vorob´ev A.V., 2011.

2. Danilov A.A., Bondarenko M.V., Danilova V.A. Turistsko-rekreatsionnye sistemy i ikh rol´ v regional´nom sotsial´no-ekonomicheskom razvitii.. Servis v Rossii i za rubezhom. - 2012. - № 11 (38). [Elektronnyy resurs]: URL: http://old.rguts.ru/ electronic_journal/number38/contents (data obrashcheniya: 23.01.2014).

3. Sbornik materialov Pervogo mezhdunarodnogo foruma-vystavki «Strategii razvitiya turizma v gorodakh Rossiyskoy Federatsii», oktyabr´ 2013 goda. [Elektronnyy resurs]: URL: http://forumevro2012.magcon.ru (data obrashcheniya: 21.01.2014).

Login or Create
* Forgot password?