Abstract and keywords
Abstract (English):
In the article is regarded the VIP-tourism marketing as an economic process, the main marketing functions in tourism sphere are underlined. More it tells us about the tourism sphere characteristic as an object for researching. It contents the general tourism service features of VIP level, it’s necessary to take it’s in account on doing marketing researches. Also the article is contents the successful VIP-tourism rules. The individual treatment to any client on such type of the tourist product formation and realization has been mentioned with special attention. The VIP-tourism question theory is confirmed in this article with leading Russian companies experience examples. Also the authors are summarized the research problems in order to organize the VIP-tourism marketing.

Keywords:
the VIP-tourism marketing, tourist services, the VIP-tourism marketing specific, marketing organization
Text

Маркетинг является весьма эффективным инструментом повышения качества туристских услуг, а, следовательно, и их конкурентоспособности на рынке. Требования к качеству на международном уровне определены стандартами ISO 9000. Качество на предприятиях туристского бизнеса в соответствии с рекомендациями ISO предлагается рассматривать как совокупность показателей, относящихся к различным сферам деятельности туристского предприятия и оказывающих наибольшее влияние на уровень предоставляемых услуг установленными методами с использованием необходимых ресурсов. Качество в соответствии с требованиями ISO 9000 должно охватывать все процессы, которые необходимы для обеспечения потребностей в туристском бизнесе от маркетинга до предоставления, включая анализ их уровня.

References

1. Vapnyarskaya, O.I. Orientatsiya na potrebitelya: evolyutsiya v ramkakh marketingovykh kontseptsiy. Servis plus. - 2010. - № 1.

2. Kotler, F. Osnovy marketinga. - M.: Progress, 1991. - 623 s.

3. Krivosheeva, T.M. Formy innovatsiy v sfere turizma. Ekonomiko-finansovaya i upravlencheskaya komponenty v sovremennykh sotsial´no-ekonomicheskikh sistemakh: materialy Vserossiyskoy nauchno-prakticheskoy konferentsii. - M.: OOO «Planeta», 2010.

4. Silaeva, A.A., Chkhikvadze, N.A. Marketing kak instrument upravleniya konkurentosposobnost´yu na turisticheskom rynke. Problemy prakticheskogo menedzhmenta i marketinga v sfere servisa: sb. trudov. - M.: GOU VPO «RGUTiS», 2010. - S. 277-284.

5. Kharitonova, T.V. Organizatsionno-ekonomicheskie aspekty predprinimatel´stva v sfere turizma / T.V. Kharitonova, T.M. Krivosheeva, L.F. Ksenitova, E.Sh. Taneeva i dr. - M.: FGBOU VPO «MGUL», 2012. - 225 s.

6. Iastremska, O.A. VIP-TOURISM: essence and prospects of development.. Biznes inform. - 2013. - № 3.

Login or Create
* Forgot password?