MARKETING PROGRAMS AND THE PROMOTION OF GLOBAL CITIES ON THE INTERNATIONAL TOURIST MARKET
Abstract and keywords
Abstract (English):
The article suggests the analysis of activities to promote global cities in the international tourist markets. The leading position of global cities, not only in economics but also in attracting tourists, demands an urgent review of the main trends and methods of their promotion for possible application in the largest Russian cities. Using examples of dozens leading global cities the author highlights a number of key marketing programs of promotion of global cities on tourist markets - such as special programs for visitors and maintaining interaction with tourists, the use of social networking, branding. The article concludes that the transition of a number of global cities to models of integrated promotion occurs as part of integrated strategies and campaigns in conjunction with the accented promoting on specific key target markets; the author considers the most striking examples of this integrated promotion. Also discussed in more detail are issues of partnership between government and business, professional, scientific and public organizations in the promotion of global cities, as a constant and essential element of the mechanism and the implementation of measures of tourist promotion. The article also pays considerable attention to the organization of major events and the sequence of events to attract tourists to the formation of tourist image of global cities. Final conclusions are valuable for use in the practice of promotion of the city in the tourist market, and for understanding contemporary forms of marketing communications.

Keywords:
global cities, integrated promotion programs, social network, branding, partnerships, tourist events.
Text

Глобальные города - крупнейшие города мира, которые сосредотачивают все большую экономическую, культурную мощь и ресурсы. Феномен глобальных городов как все более распространенного явления в русскоязычной литературе наиболее всесторонне рассмотрен в сборнике «Глобальный город: теория и реальность» [1]. В международной туристской индустрии эти города также являются лидерами и законодателями мод. В связи с этим представляется конструктивным провести анализ маркетинговых программ и продвижения глобальных городов на международном туристском рынке. Этот анализ позволит выявить основные тенденции и методы продвижения, определить наиболее перспективные инструменты продвижения в современных условиях, что может оказаться крайне полезным для возможного применения в крупнейших российских городах.

 

Проанализированный автором опыт продвижения десяти лидирующих на международном туристском рынке глобальных городов позволил выделить и сгруппировать несколько ключевых направлений этой деятельности. Отметим, что ряд из них (такие, как развитие и продвижение делового туризма и индустрии MICE, обновление линейки основных туристских продуктов), выходят за рамки данной статьи, и далее будут только упоминаться.

1. Важнейшие маркетинговые программы продвижения глобальных городов на туристских рынках.

 

Специальные программы для посетителей и поддержание взаимодействия с туристами. Наиболее всеохватывающи-

References

1. Global´nyi gorod: teoriia i real´nost´ [The Global City: Theory and Reality] / Pod red. N. A. Sluki. M.: 000 «Avan-glion», 2007. 243 p.

2. About London & Partners, http://www.londonandpartners.com/about-us [Accessed on November 17, 2014].

3. About NYC & Company Research & Analytics, http://www.nycgo.com/research [Accessed on November 16, 2014].

4. Brand manual Ver. 4.0. July 2012. Amsterdam Partners, ww.iamsterdam.com [Accessed on November 12, 2014].

5. Dubai debuts new destination brand, http://www.eturbonews.com/45739/dubai-debuts-new-destination-brand [Accessed on November 14, 2014].

6. Hong Kong Tourism Board Annual Report. Hong Kong, 2013. http://www.discoverhongkong.com/eng/about-hktb/corporate-information.jsp [Accessed on November 27, 2014].

7. Media fact sheets, http://www.londonandpartners.com/media-centre/facts-and-figures/media-fact-sheets [Accessed on November 30, 2014].

8. Mobile-Apps. http://www.barcelonaturisme.com/Mobile-Apps/_ld096tFVcJUB30LvlA_skOJzLhRr3czPe71W_ IX4cDk [Accessed on November 23, 2014].

9. Our platforms and programs, http://www.nycandcompany.org/marketing/our-platforms-and-programs [Accessed on November 29, 2014].

10. Primer Informe. 2013. Secretaria de Turismo del Distrito Federal. D. F. Mexico, http://www.mexicocity.gob.mx/ contenido.php?cat=40700&sub=7 [Accessed on November 29, 2014].

11. Speech by Singapore tourism board chief executive Lionel yeo at the tourism industry conference 2014, Monday, 7 April 2014. https://www.stb.gov.sg/Documents/tic2014_stbce%20speech.pdf [Accessed on November 17, 2014].

12. The Making of ... the city marketing of Amsterdam. Amsterdam City: Joh. Enschede Amsterdam, 2004. http:// www.iamsterdam.com/en-GB/amsterdam-marketing [Accessed on November 14, 2014].

13. Top Selling Points For Mexico City Today. http://tourism.about.com/od/destinationinformation/a/Top-Selling-Points-For-Mexico-City-Today.htm [Accessed on November 29, 2014].

14. Tourism in Paris-Key Figures. 2013. http://asp.zone-secure.net/v2/1203/1515/45590/Chiffres-cl%C3%A9s-2013. pdf [Accessed on November 16, 2014].

15. Travel Trade Guide for European City Cards 2014. Dijon. France. European Cities Marketing, http://www.wel-ovecitycards.com [Accessed on November 29, 2014].

16. Turisme de Barcelona. Memoria 2013. Barcelona: Turisme de Barcelona, 2014. http://www.barcelonaturisme. com/imgfiles/Turisme-Barcelona.Memoria-2013.pdf [Accessed on November 23, 2014].

17. Viena Brand Manual. Vienna Tourist Board, http://b2b.wien.info/media/files-b2b/brand-manual.pdf [Accessed on November 12, 2014].

18. Welcome Address by Mr´s Israwan at the Tourism Industry Conference. Singapore. 2014. https://www.stb.gov sg/Documents/tic_2014_welcome_address_by_2m.pdf [Accessed on November 18, 2014].

Login or Create
* Forgot password?