TOURISM BRANDING OF SUBURBS OF THE MOSCOW REGION: HISTORICAL PLATFORM
Abstract and keywords
Abstract (English):
The article is devoted to issue of tourism branding of the suburbs of Moscow region on the basis of historical information. Author analyzes the principles to strengthen the process and increase the tourist attraction of the suburbs of Moscow region. The article continues the theme announced by the author at the International Conference: HISTORICAL FOUNDATIONS FOR TOURISTIC BRANDING OF MOSCOW REGION // INTERNATIONAL MULTIDISCIPLINARY SCIENTIFIC CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES AND ARTS SGEM-2015 (ISBN 978-619- 7105-48-3; ISSN 2367-5659; DOI: 10.5593/sgemsocial2015B23). The author adheres to the position that the suburbs of Moscow region have a sufficiently strong and incompletely disclosed historical and cultural potential, which is a kind of "historical platform" for tourism development. The author introduces into scientific use the term "historical foundations of tourism branding." The article emphasizes the importance of tourism branding on the basis of historical knowledge in educational, pedagogic and economic spheres.

Keywords:
brands, historical branding, tourism development, Moscow region
Text

Тема туризма все больше и больше интересует жителей России. С одной стороны, в

сложных экономических условиях требуются новые источники доходов и рабочих мест,

которые может принести туризм. С другой стороны, руководство на государственном

уровне обеспокоено развитием детского туризма (в 2014 году создан Координационный

совет по развитию детского туризма при Правительстве РФ), въездного и внутреннего

туризма. Данной теме было посвящено заседание Государственного совета России

17 августа 2015 года, на котором Президентом страны В.В.Путиным было отмечено, что

«туристическая отрасль в мире уверенно развивается, а её доля в национальных

экономиках растёт. И закономерно, что идёт жёсткая конкурентная борьба за

туристические потоки, за то, чтобы привлечь зарубежных гостей и при этом сделать так,

чтобы собственные граждане предпочитали отдыхать в своей стране» [9].

References

1. Domnin V.N. Identichnost´ brenda - klyuchevoe ponyatie brend-menedzhmenta.. Brend-menedzhment. - 2009. - 5(48). [Elektronnyy resurs]: URL:http://www.ihsbm.ru/upload/article/ identichnost_brenda_klyuchevoe_ponyatie_brend_menedzhmenta.pdf (data obrashcheniya: 28.04.2015).

2. Pamyatnye mesta Moskovskoy oblasti: kratkiy putevoditel´ / sost. E.B. Burykh i dr. - M.: Moskovskiy rabochiy, 1954. - S. 163-164.

3. Tamberg V., Bad´in A. Brend: boevaya mashina biznesa. [Elektronnyy resurs]: URL: http://polbu.ru/tamberg_brand/ch06_all.html (data obrashcheniya: 28.04.2015).

4. Muzey-zapovednik «Usad´ba «Muranovo» im. F.I. Tyutcheva»: ofitsial´nyy sayt. [Elektronnyy resurs]: URL: http://www.muranovomuseum. ru/index.php/ru/component/k2/item/33-festival-iskusstv-majskie-vstrechi (data obrashcheniya: 28.04.2015).

5. Imya Rossiya. Istoricheskiy vybor 2008: [Elektronnyy resurs]: URL: http://www.nameofrussia.ru/rating.html (data obrashcheniya: 28.04.2015).

6. Strategiya. Innovatsiya. Upravlenie. [Elektronnyy resurs]: URL: http://www.sidconsulting. org/intellect-bank/strategiya-brenda (data obrashcheniya: 28.04.2015).

7. Elektronnaya biblioteka. [Elektronnyy resurs]: URL: http:// thelib.ru/books/bantysh_kamenskiy_dmitriy/biografii_rossiyskih_generalissimusov_i_general_feldmarshalov-read-8.html (data obrashcheniya: 28.04.2015).

8. Vserossiyskiy tsentr izucheniya obshchestvennogo mneniya: ofitsial´nyy sayt. [Elektronnyy resurs]: URL: http://wciom.ru/index.php?id=236&;uid=13080 (data obrashcheniya: 28.04.2015).

9. URL: http://www.putin-today.ru/archives/14434 (data obrashcheniya: 29.09.2015).

10. Tsitata iz lichnogo arkhiva avtora - uchastnika konferentsii. URL: http://andreygolybev.livejournal.com/?skip=40 (data obrashcheniya: 27.10.2015).

Login or Create
* Forgot password?